• مازندران، بابل شهرک صنعتی منصورکنده
  • 01132073285-8
  • 09112002311

فواید گوشت بلدرچین برای سلامتی

فواید گوشت بلدرچین برای سلامتی
  • گوشت بلدرچین بسیار لذیذ است و به دلیل فواید تغذیه‌ ای و سلامتی آن بسیار معروف است. در این مقاله در مورد فواید سلامتی آن و همچنین فواید تغذیه ای و عوارض جانبی آن صحبت خواهیم کرد.

    ارزش غذایی در گوشت بلدرچین

    گوشت بلدرچین دارای فواید و ارزش غذایی بالایی است.

    ارزش غذایی در (100 گرم) میزان
    کالری 134 کیلو کالری
    چربی 4.5 گرم
    سدیم 51 گرم
    کربوهیدرات 0 گرم
    پروتئین 22 گرم
    کلسیم 13 میلی گرم
    اهن 4.5 میلی گرم
    پتاسیم 237 میلی گرم

     

    فواید گوشت بلدرچین

    در گوشت بلدرچین فواید زیادی برای سلامتی وجود دارد. مزایای اصلی به شرح زیر است

    1- سرشار از پروتئین

    گوشت بلدرچین بسیار غنی از پروتئین است. افرادی که به عضله سازی یا بدنسازی علاقه دارند به راحتی می توانند این گوشت را مصرف کنند.
    در جنبه‌ های خاصی به عنوان یک جمع‌ آورنده عمل می‌کند. هفته ای دو بار گوشت بلدرچین مصرف کنید و خودتان شاهد تفاوت آن خواهید بود.
    کربوهیدرات ها و گلوکز در بدن با این پروتئین بالا جایگزین می شوند و در نهایت به عضله سازی کمک می کنند. همچنین نیاز روزانه به پروتئین را برآورده می کند. همچنین باعث افزایش تولید هورمون ها و آنزیم ها در بدن ما می شود.

    2- برای بیماران دیابتی بسیار توصیه می شود

    برای بیماران دیابتی که تغییرات منظم گلوکز در سطح قند خون دارند، باید گوشت بلدرچین مصرف کنند. به بررسی و تنظیم سطح قند خون در بدن انسان کمک می کند.

    3- بینایی چشم را بهبود می بخشد

    گوشت‌بلدرچین دارای مقدار زیادی ویتامین A است. اگرچه ویتامین A موجود در بلدرچین کمتر از هویج است، اما همچنان فواید و تاثیراتی در کاهش مشکلات چشم دارد.شبکیه چشم را قوی می کند. از چشم در برابر نور آبی که وارد چشم می شود محافظت می کند.

    4- سلامت پوست را بهبود می بخشد

    بلدرچین نه تنها حاوی ویتامین A و ویتامین B است بلکه دارای ویتامین E نیز می باشد. ویتامین E از پیری زودرس جلوگیری می کند و همچنین به بازسازی پوست کمک می کند.

    5- تقویت استخوان ها

    بلدرچین حاوی فسفر و کلسیم در گوشت خود است. این دو ماده مغذی در مراقبت از استخوان ها فواید دارند. همچنین نقش حیاتی در درمان پوکی استخوان (ناشی از کلسیم و فسفر کمتر) دارد.

    6- رفع علائم سیستم تنفسی

    مصرف این گوشت مشکلات تنفسی را برطرف می کند. بیماری های تنفسی مانند آسم، سل و دیستروفی عروقی را می توان با خوردن گوشت بلدرچین درمان کرد.

    7- ایمنی را افزایش می دهد

    اگر گوشت بلدرچین را به طور منظم مصرف کنیم، ایمنی بدن ما را افزایش می دهد. این افزایش ایمنی با از بین بردن باکتری ها و انگل هایی که وارد بدن ما می شوند، به پیشگیری از بدن در برابر بیماری های خارجی کمک می کند.

    8- به خوبی از قلب مراقبت می کند

    پروتئین موجود در گوشت بلدرچین به تثبیت کلسترول بد در بدن ما کمک می کند. به همین دلیل برای داشتن قلبی شاد باید هفته ای دو بار  مصرف کنیم.

    9- کم خونی را درمان می کند

    آهن بالا در گوشت بلدرچین نقش رفع کم خونی یا کم خونی را دارد. همچنین به تولید هموگلوبین و گلبول های قرمز در بدن ما کمک می کند.

    10- مشکل دستگاه گوارش را حل می کند

    دستگاه گوارش یکی از اعضایی است که در بدن بسیار مهم است. دستگاه گوارش غذا هایی را که توسط خون آماده شده است جذب می‌کند. هنگامی که سیستم هضم مختل می شود، می تواند مشکلات زیادی برای سلامتی ایجاد کند زیرا فرآیند جذب غذا نیز توزیع می شود.
    علائم هضم غیرطبیعی ناشی از باکتری ها با گوشت‌بلدرچین قابل درمان است. یکی دیگر از علائم می تواند ناشی از جوش در بیضه، ورم معده و جوش در شکم باشد. تمام این مشکلات با مصرف گوشت بلدرچین تا حدودی برطرف می شود.

    عوارض مصرف گوشت بلدرچین

    گوشت بلدرچین نباید توسط افرادی که از درد مفصل زانو یا درد مفاصل رنج می برند مصرف کنند که به آن التهاب زانو نیز گفته می شود.
    پروتئین بیش از حد برای سلامتی خوب نیست. اگر می خواهید به طور منظم گوشت‌بلدرچین بخورید، همیشه باید با پزشک مشورت کنید.

    بسیار نادر است که برخی افراد نسبت به این محصول عدم تحمل پیدا کنند. در این صورت، خوردن گوشت بلدرچین باید کنار گذاشته شود. علاوه بر این، مضرات گوشت پرندگان را می توان تنها به نکاتی نسبت داد.

    این محصول کالری کمی دارد، بنابراین با افزایش فعالیت بدنی، علیرغم ارزش غذایی، نمی تواند به اندازه کافی ذخایر نیروها را دوباره پر کند.

    به عنوان بخشی از گوشت‌بلدرچین، اسید های اشباع کمی وجود دارد، بنابراین، در مقایسه با انواع چرب، تأثیر مفید کمتری بر سیستم عصبی دارد.

    هیچ عارضه جانبی دیگری تا به امروز ثابت یا کشف نشده است.

    5 تفاوت بین گوشت بلدرچین و مرغ

    • گوشت مرغ به راحتی در بازار موجود است، در حالی که گوشت بلدرچین به دلیل کم بودن طیور بلدرچین به سختی یافت می شود و در برخی جا ها ممنوع است.
    • ارزش غذایی گوشت بلدرچین در مقایسه با گوشت مرغ چهار برابر است.
    • مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و آهن در گوشت بلدرچین یافت می شود، در حالی که گوشت مرغ از این جنبه ها کمبود دارد.
    • مصرف این گوشت نقش فعالی در پیشگیری از برخی بیماری ها دارد، در حالی که مرغ به طور فعال در پیشگیری از بیماری ها شرکت نمی کند.
    • از نظر طعم، هر دو طعم خوبی دارند، اما گوشت بلدرچین به دلیل طعم بی نظیرش در اینجا برنده است.

    گوشت‌بلدرچین یک غذای رژیمی با ارزش محسوب می شود. مردم از مدت ها قبل می دانستند که این محصول چقدر مفید است. خواص بی نظیری دارد و شفا دهندگان شرق قرن ها از او برای درمان برخی بیماری ها استفاده می کردند.

    ترکیبات گوشت بلدرچین

    گوشت آبدار و نرم این پرنده کوچک طعم عالی دارد.

    این محصول در رژیم غذایی در درمان بیماری های بسیاری از اندام های داخلی گنجانده شده است، وضعیت را در بیماری های مزمن بهبود می بخشد، لحن را بهبود می بخشد، استخوان ها را تقویت می کند.

    به عنوان بخشی از گوشت بلدرچین مقدار زیادی ویتامین و مواد مغذی لازم برای عملکرد طبیعی بدن وجود دارد. چنین ترکیب غنی باعث بسیاری از خواص درمانی می شود.

    محصول رژیمی که ارزش انرژی آن 134 کیلو کالری در هر 100 گرم است، حاوی:

    فسفر و گوگرد : 

    گنجاندن گوشت‌بلدرچین در رژیم غذایی راهی عالی برای عادی سازی فرآیند های متابولیک در بدن خواهد بود. به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند.

    پتاسیم :

    با توجه به مقدار زیادی از این عنصر کمیاب که در بلدرچین وجود دارد، فواید بسیار ارزشمندی برای عملکرد مغز به ارمغان می آورد، به سازماندهی کار سیستم قلبی عروقی کمک می کند. استفاده از گوشت بلدرچین یک اقدام پیشگیرانه عالی در برابر آریتمی و فشار خون پایین است.

    ویتامین PP :

    این ماده تأثیر مثبتی بر عملکرد قلب و عروق خونی دارد، به بهبود میکروسیرکولاسیون خون کمک می کند، از تشکیل تومور های بدخیم جلوگیری می کند، پوست را تحت تأثیر قرار می دهد و ظاهر آن را بهبود می بخشد.

    ویتامین A و D :

    اگر به طور منظم گوشت بلدرچین را در فهرست غذایی خود قرار دهید، می توانید سیستم عصبی را تقویت کنید. علاوه بر این، این محصول به دلیل وجود در ترکیب این ویتامین ها از بروز راشیتیسم، بیماری های اندام های بینایی جلوگیری می کند، متابولیسم را عادی می کند، خلق و خو را بهبود می بخشد و ایمنی را تقویت می کند.

    ویتامین های B :

    این مواد برای عملکرد صحیح بسیاری از سیستم های حیاتی ضروری هستند: قلب و عروق، سیستم عصبی مرکزی، دستگاه گوارش.

    کبالت، مس و سایر عناصر کمیاب، گوشت‌بلدرچین را به یک ابزار ضروری تبدیل می کند که به بهبود حافظه، ترکیب خون کمک می کند.

    متخصصان تغذیه چه توصیه هایی می کنند :

    به گفته کارشناسان، اگر به طور منظم گوشت بلدرچین بخورید، می توانید بسیاری از بیماری ها ، کلیه ها، اندام های تنفسی، کبد را درمان کنید.
    علاوه بر این، این محصول سیستم اسکلتی را تقویت می کند، متابولیسم را عادی می کند و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

    برای آقایان این محصول سود مضاعف دارد. مقدار زیادی پروتئین موجود در آن به عضله سازی و سوزاندن چربی کمک می کند. علاوه بر این، به عنوان بخشی از چنین گوشتی، موادی وجود دارد که برای حفظ لحن مورد نیاز است، آنها برای قدرت مفید هستند.

    گوشت بلدرچین برای کاهش وزن

    هر محصولی که حاوی مقدار زیادی پروتئین باشد، راهی عالی برای بهبود فرآیند های متابولیک در نظر گرفته می شود. کسانی که این محصول را در منوی روزانه خود قرار می دهند سه برابر سریعتر از افرادی که از آن استفاده نمی کنند لاغرتر می شوند.

    گوشت بلدرچین چه فایده ای دارد؟

    گوشت خوش طعم یک پرنده ریز تأثیر مفیدی بر پردازش بسیاری از اندام های داخلی دارد و به بیماری های زیر کمک زیادی می کند:

    1. دیابت : این محصول برای افراد مبتلا به دیابت مفید است، زیرا به سرعت و به راحتی جذب می شود، به این معنی که استرس کمتری برای پانکراس دارد.
    2. بیماری های قلبی : اگر خواص مفید و ترکیب منحصر به فرد این محصول رژیمی را در نظر بگیریم، مشخص می شود که چرا در تغذیه درمانی مغزها، افرادی که از کم خونی فقر آهن و بیماری های دستگاه گوارش رنج می برند، گنجانده شده است.
    3. آترواسکلروز : گوشت بلدرچین حاوی مقدار زیادی کلسترول است و برای افراد مسن که از تصلب شرایین رنج می برند، ایده آل است.
    4. دوره نقاهت : این محصول پس از بیماری و درمان های سنگین مفید است، زیرا از قدرت پشتیبانی می کند. برای بچه ها، گوشت بلدرچین اگر آب پز شود، از آن سوپ تهیه شود، سود زیادی خواهد داشت.
      بزرگسالان پس از درمان، از جمله جراحی، برای بازگرداندن سلامتی، مطلوب است که در رژیم غذایی خود آبگوشت های مبتنی بر گوشت بلدرچین، غذا های آب پز بلدرچین را بگنجانند.

    طرز پخت گوشت بلدرچین

    شما می توانید محصول را در یک سوپرمارکت، در بازار خریداری کنید. در بیشتر موارد به صورت منجمد فروخته می شود. ابتدا باید آن را تمیز کنید. برای این کار لازم است گردن، پاها و انتهای بال ها را که ارزش غذایی خاصی ندارند، برش دهید، اما می توانید را از آنها بپزید و از عصاره آن استفاده کنید.
    مرحله بعدی فرآوری، جوشاندن با آب جوش است. و سپس درست کردن یک خوراک خوشمزه و مقوی با آن.

    خوراک گوشت بلدرچین

    یک غذای لذیذ را به روش های مختلف تهیه کنید:

    • بلدرچین شکم پر (پر شده با سبزیجات).
    • آسیایی ها گوشت بلدرچین را به پلو اضافه می کنند.
    • ایتالیایی ها بلدرچین را می جوشانند و از آب گوشت برای تهیه سوپ استفاده می کنند.
    • در یونان بلدرچین ها را سرخ می کنند و با سالاد زیتون سرو می کنند.

    به گفته پزشکان، اگر بلدرچین را بجوشانید و سپس آن را با پیاز و هویج تفت داده شده پر کنید، یک غذای بسیار مقوی خواهید داشت.

    سخن پایانی

    در هر صورت بلدرچین می تواند سفره شما را تزئین کند و از همه مهمتر فواید زیادی برای سلامتی به همراه خواهد داشت. به همین دلیل با داشتن فرصتی برای خرید گوشت این پرنده کوچک، نباید از آن خودداری کنید.
    بهتر است چند عدد را به صورت همزمان بخرید، زیرا کوچک هستند و وزن بسیار کمی دارند.

    با گنجاندن محصولات غنی شده با ویتامین ها و عناصر مفید در منوی غذایی خود می توانید سلامت خود را برای سالیان متمادی حفظ کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0/5 (0 دیدگاه)
    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    12 + 1 =


    آخرین دستور پخت های کالی مگ


    دسته بندی مقالات کالی مگ


    آخرین پروژه ها

    WeCreativez WhatsApp Support
    برای ارتباط با واحد پشتیانی و فروش با ما در واتساپ در تماس باشید.
    ? ارتباط با ما در واتساپ