• مازندران، بابل شهرک صنعتی منصورکنده
  • 01132073285-8
  • 09112002311

تخم شترمرغ، فوائد خوردن و تاثیر آن بر بدن

تخم شترمرغ، فوائد خوردن و تاثیر آن بر بدن
  • تخم شترمرغ یک منبع غذایی سالم و مغذی است. سرشار از پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی و چربی های سالم و همچنین بسیاری از آنتی اکسیدان ها است. یک تخم شترمرغ به اندازه 24 تخم مرغ معمولی پروتئین و همچنین مقادیر کافی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری مانند سلنیوم، فسفر و روی دارد.

    همچنین حاوی اسید های چرب امگا 3 و امگا 6 است که برای عملکرد مناسب متابولیسم بدن ضروری است. همچنین دارای چربی اشباع شده و کلسترول پایینی است، بنابراین یک انتخاب عالی برای یک رژیم غذایی سالم است.

    در حالی که تخم شترمرغ گرانتر از سایر انواع تخم مرغ است، به طور کلی در صورت مصرف متعادل، یک انتخاب سالم محسوب می شود.

    ویژگی های تخم شترمرغ

    بزرگترین تخم در جهان است که میانگین وزن آن بین 1.5 تا 3 پوند (0.7 و 1.36 کیلوگرم) است. بسته به نژاد شترمرغ، رنگ آنها از سفید تا کمی زرد متفاوت است.

    برای مقایسه، میانگین وزن تخم مرغ حدود 63 گرم است.

    پوسته ضخیم تری نسبت به سایر تخم ها دارد. این از تخم و محتویات آن محافظت می کند و اجازه می دهد تا در شرایط سخت که به راحتی تخم های دیگر را می شکند زنده بماند. علاوه بر این، می تواند تا 250 پوند فشار قبل از ترک خوردن را تحمل کند، در مقایسه با تخم مرغ که فقط می تواند حدود 10 پوند قبل از شکستن تحمل کند.

    وقتی صحبت از تغذیه به میان می‌آید، تخم شتر مرغ حاوی یک روز کامل پروتئین و همچنین سطوح سالم چربی‌ های اشباع و غیر اشباع، ویتامین‌ ها و مواد معدنی است. همچنین حاوی اسید های چرب امگا 3 بیشتری نسبت به سایر تخم مرغ ها است که می تواند برای قلب، مغز و سایر عملکردهای بدن مفید باشد.

    در مجموع، بسیار خاص است. آنها نه تنها بزرگ‌ ترین تخم‌ مرغ‌ های جهان هستند، بلکه دارای پوسته محافظ ضخیمی هستند، حاوی مقادیر زیادی ارزش غذایی هستند و می‌ توانند فشار بیشتری را نسبت به سایر تخم‌ ها تحمل کنند.

    آیا تخم شتر مرغ سالم تر از تخم مرغ است؟

    به طور کلی سالم تر از تخم مرغ در نظر گرفته می شود. آنها حاوی پروتئین، کلسیم و ویتامین های ضروری بیشتری نسبت به تخم مرغ هستند. یک تخم شتر مرغ متوسط ​​برابر با 24-26 تخم مرغ است.

    همچنین آن ها نسبت به تخم مرغ چربی اشباع و کلسترول کمتری دارد و کالری کمتری نیز دارد. آنها همچنین اسید های چرب امگا 3 سالم بیشتری دارند که به بهبود سلامت قلب کمک می کند.

    ناگفته نماند که هضم آن راحت تر از تخم مرغ است. در مجموع، به جرات می توان گفت گزینه ای سالم تر و مغذی تر است.

    دلیل مصرف نکردن آن چیست؟

    تهیه آن سخت و دشوار است. یکی از بزرگترین گونه های تخم مرغ است که طول آن تا 15 سانتی متر و وزن آن از 1100 تا 1900 گرم می رسد.

    این امر جمع آوری، حمل و نقل، جابجایی و پختن آنها را بسیار سخت می کند. علاوه بر این، آنها گران تر هستند و در اکثر فروشگاه های مواد غذایی به طور گسترده در دسترس نیستند.

    سفیده آن نیز بسیار غلیظ تر از تخم مرغ معمولی است و به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد تا از زرده جدا شود. علاوه بر این، تخم شترمرغ دارای طعم بسیار قوی و محتوای چربی بسیار بالاتری نسبت به تخم مرغ است که بلعیدن آن را برای برخی دشوار می کند.

    علاوه بر این، آرایش آنها تقریباً 70٪ آب است که در مقایسه با سایر انواع تخم مرغ که محتوای آب کمتری دارند، پختن آنها را دشوار می کند.

    به طور کلی، غریزه محافظتی شترمرغ ها عامل اصلی عدم مصرف این تخم مرغ ها در افراد است. تخم ها برای شترمرغ ها بسیار گرانبها هستند و یافتن آنها در طبیعت یا جمع آوری فریت از پرندگان بسیار دشوار است.

    آیا کلسترول بالایی دارد؟

    در مقایسه با سایر منابع حیوانی کلسترول رژیم غذایی، کلسترول بالایی ندارد. یک عدد فقط حدود 210 میلی گرم کلسترول دارد که بسیار کمتر از میانگین 212 میلی گرم تخم مرغ است.

    در مقایسه با تخم مرغ های دیگر و پرندگان شکار، مانند بلدرچین، غاز و اردک که حاوی بیش از 600 میلی گرم کلسترول است، کلسترول بسیار کمتری دارد. با این حال، همچنان حاوی کلسترول بیشتری نسبت به منابع گیاهی کلسترول رژیم غذایی است.

    به عنوان مثال، یک آووکادو تنها حاوی حدود 3 میلی گرم کلسترول در هر میوه کامل است. تخم شترمرغ هنوز هم بسیار مغذی است، زیرا منبع خوبی از پروتئین و ویتامین A است. همچنین کالری کمی دارد و تنها حدود 75 کالری در هر تخم مرغ دارد.

    مانند هر غذایی، اعتدال کلیدی است. مهم است که مقدار منابع غذایی غنی از کلسترول را در رژیم غذایی خود محدود کنید تا اطمینان حاصل شود که سطح کل کلسترول در محدوده سالم باقی می ماند.

    مصرف روزانه آن توصیه نمی شود. تخم شترمرغ بسیار بزرگ است و حاوی 2.2 کیلوگرم غذا باشد. مصرف یک تخم مرغ کامل در روز می تواند منجر به افزایش سریع وزن و اثرات نامطلوب سلامتی شود.

    علاوه بر این، برخی از افراد ممکن است به تخم مرغ آلرژی داشته باشند زیرا شترمرغ یک منبع غذایی غیربومی برای انسان است. بنابراین، بهتر است مصرف آن را به چند بار در ماه محدود کنید.

    همچنین قبل از ایجاد هرگونه تغییر در رژیم غذایی باید با پزشک خود مشورت کنید.

    فواید مصرف تخم شتر مرغ

    منبع عالی پروتئین و ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است، با یک تخم مرغ حدود 22 گرم پروتئین، بیش از دوبرابر مقداری که یک تخم مرغ معمولی تامین می کند.

    همچنین حاوی چربی بسیار کمتری نسبت به تخم مرغ است که آن را جایگزین سالم تری می کند. آنها همچنین حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مهمی مانند اسید های چرب امگا 3، کلسیم، پتاسیم، آهن و روی هستند و فواید ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارند.

    فوائد تخم شترمرغ

    حاوی طیف گسترده ای از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری مانند سلنیوم، فسفر و پتاسیم و همچنین ویتامین های B و ویتامین A است که آن را به یک منبع غذایی متراکم تبدیل می کند. تخم آن نیز سرشار از پروتئین است و یک تخم مرغ تقریباً دو برابر تخم مرغ معمولی است.

    می توانند منبع انرژی عالی در طول روز باشند. یک تخم شترمرغ همچنین حاوی طیف وسیعی از چربی های سالم از جمله چربی های تک غیراشباع و چند غیراشباع است. همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است.

    آنها سرشار از آنتی اکسیدان هستند که می توانند به کاهش التهاب، مبارزه با روند پیری و تقویت سیستم ایمنی کمک کنند. خوردن آن راهی ایده آل برای دریافت این ویتامین ها و مواد معدنی ضروری به بدن شما می باشد.

    سخن پایانی

    تخم شترمرغ نه تنها فوق العاده مغذی است، بلکه بسیار بزرگتر از تخم مرغ است. می تواند تا ده نفر را در یک جلسه تغذیه کند. این باعث می‌ شود آنها برای وعده‌ های غذایی بزرگ خانوادگی یا مناسبت‌ های خاص انتخابی عالی باشند.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0/5 (0 دیدگاه)
    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    هفده + پنج =


    آخرین دستور پخت های کالی مگ


    دسته بندی مقالات کالی مگ


    آخرین پروژه ها

    WeCreativez WhatsApp Support
    برای ارتباط با واحد پشتیانی و فروش با ما در واتساپ در تماس باشید.
    ? ارتباط با ما در واتساپ