• مازندران، بابل شهرک صنعتی منصورکنده
  • 01132073285-8
  • 09112002311

مدت نگهداری گوشت و مرغ خام در یخچال

مدت نگهداری گوشت و مرغ خام در یخچال
  • یخچال یک معجزه مدرن است که به ما امکان می دهد مواد غذایی فاسد شدنی را برای مدت طولانی تری نسبت به دمای اتاق به طور ایمن نگهداری کنیم.
    نگهداری گوشت و مرغ خام قبل از پختن در یخچال محدودیت زمانی دارد. در اینجا راهنمایی وجود دارد که به شما کمک می کند بدانید تا چه مدت می توانید تکه های گوشت را در اطراف نگه دارید!

    گوشت چرخ کرده خام، مرغ، غذا های دریایی و انواع گوشت ها (جگر، زبان و غیره)، آنها را فقط 1 تا 2 روز قبل از پختن یا انجماد در یخچال نگهداری کنید.
    گوشت گاو، گوساله، بره، استیک و تکه های خرد شده 3 تا 5 روز نگهداری شوند. پس از پخت، گوشت، مرغ و غذا های دریایی را با خیال راحت 3 تا 4 روز در یخچال نگهداری کرد.

    مدت نگهداری گوشت و مرغ خام در یخچال چقدر است؟

    اگر شما به تازگی از یک خرید طوفانی که گوشت و مرغ خام تهیه کرده اید، برگشته اید. با این حال،  خسته هستید و واقعاً نمی‌خواهید گوشت را فوراً در فریزر بگذارید.

    اگر فوراً گوشت را نپزیم چه اتفاقی می افتد؟

    نگهداری گوشت و مرغ خام در فریزر رشد باکتری ها را متوقف می کند. بسیار مهم است که دمای فریزر با یک دماسنج دستگاه کالیبره شده روی 0 درجه فارنهایت یا کمتر تنظیم شده باشد.

    همیشه به محصولات غذایی خود برچسب بزنید و تاریخ بگذارید!

    یکی از ساده‌ ترین راه‌ ها این است که به سادگی برچسب و تاریخ آن را در زمانی که محصول به یخچال یا فریزر می‌رود یا هر زمان که بسته‌بندی را باز می‌کنید برچسب بزنید.
    شما می توانید این کار را به سادگی با استفاده از برچسب های مواد غذایی ضد رطوبت و یک نشانگر دائمی مقاوم در برابر دما انجام دهید.

    مدت نگهداری گوشت و مرغ خام

    • گوشت گاو خام

    چه مدت گوشت خام را در یخچال نگه داریم؟

    انواع مختلف گوشت خام، مدت زمان نگهداری متفاوتی در یخچال دارند.

    گوشت چرخ کرده خام چقدر می تواند در یخچال نگهداری شود؟

    برای گوشت چرخ کرده خام، مانند گوشت گاو، همبرگر، بره، گوساله یا مرغ چرخ کرده، بوقلمون چرخ کرده و غیره آنها را ظرف 1 تا 2 روز بپزید یا فریز کنید.
    آن ها را تا 3 تا 4 ماه در فریزر نگهداری کنید.

    چه مدت می توان استیک، کباب، خرد شده یا تکه های بزرگتر گوشت را در یخچال نگهداری کرد؟

    تکه های بزرگ گوشت را به مدت 3 تا 5 روز در یخچال نگهداری کنید. استیک‌ ها، کباب‌ ها، تکه‌ های خرد شده و سایر تکه‌ های بزرگ‌ تر گوشت را به مدت ۴ تا ۱۲ ماه در فریزر نگهداری کنید.

    • مرغ خام

    چه مدت می توانم مرغ یا بوقلمون خام را با خیال راحت در یخچال نگهداری کنم؟

    مرغ خام مانند مرغ، بوقلمون، مرغ شکار، اردک و غیره را می توان با خیال راحت به مدت 1-2 روز در یخچال نگهداری کرد. شما می توانید تکه یا تکه های مرغ را تا 9 ماه در فریزر نگهداری کنید، در حالی که مرغ کامل را می توان تا 1 سال منجمد کرد.

    گوشت منجمد شده و سپس آب شده

    اگر یک مرغ یا بوقلمون منجمد کامل دارید، باید حداکثر ظرف 1 تا 2 روز آن را بپزید.

    چه مدت می توانم ژامبون را در یخچال نگهداری کنم؟

    ژامبون تازه، خشک نشده و دودی نشده را می توان تا 3 تا 5 روز در یخچال و تا 6 ماه در فریزر نگهداری کرد.

    چه مدت می توانم با خیال راحت بیکن نپخته را در یخچال نگهداری کنم؟

    بیکن خام خام را می توان تا 1 هفته با خیال راحت در یخچال نگهداری کرد. بیکن خام را می توان با خیال راحت تا 1 ماه در فریزر نگهداری کرد.

    چه مدت می توانم با خیال راحت سوسیس را در یخچال نگه دارم؟

    سوسیس خام و نپخته (بوقلمون، مرغ، گوشت گاو) ممکن است به مدت 1 تا 2 روز در یخچال نگهداری شود. سوسیس خام را می توان با خیال راحت به مدت 1 تا 2 ماه در فریزر نگهداری کرد.

    همیشه به بینی خود اعتماد کنید

    گاهی اوقات حتی چند لحظه بعد از اینکه گوشت خام را از فروشگاه به خانه می آورید کمی بوی بد می دهد. هرگز نباید هر فرآورده گوشتی را که بوی مناسبی ندارد مصرف کنید یا بپزید. اگر گوشت را به تازگی خریداری کرده اید و بوی بد، گندیده یا گندیده می دهد، فوراً آن را برای بازپرداخت کامل یا تعویض به فروشگاه برگردانید.

    اگر گوشت منجمد یا پس از ذوب آن بوی بد می داد به احتمال زیاد دارای عفونت باکتریایی است. به طور بالقوه می تواند شما را بسیار بیمار کند.
    بلافاصله گوشت را داخل سطل زباله بیندازید. آن را نپزید و به حیوانات خانگی خود ندهید!

    سخن آخر

    به یاد داشته باشید که ایمنی غذا در درجه اول اهمیت قرار دارد و هرگز ارزش ریسک کردن را ندارد! همیشه به محصولات غذایی خود برچسب بزنید و تاریخ بگذارید. آنها را در دمای مناسب و مطمئن نگهداری کنید. به بینی خود اعتماد کنید، در صورت شک، به هیچ عنوان استفاده نکنید و دور بریزید!

    میانگین امتیازات ۳ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    0/5 (0 دیدگاه)
    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    3 × 4 =


    آخرین دستور پخت های کالی مگ


    دسته بندی مقالات کالی مگ


    آخرین پروژه ها

    WeCreativez WhatsApp Support
    برای ارتباط با واحد پشتیانی و فروش با ما در واتساپ در تماس باشید.
    ? ارتباط با ما در واتساپ