• مازندران، بابل شهرک صنعتی منصورکنده
  • 01132073285-8
  • 09112002311

دستورپخت غذاهایی که با گوشت شترمرغ می توانید درست کنید

دستورپخت غذاهایی که با گوشت شترمرغ می توانید درست کنید
  • گوشت شترمرغ نه تنها خوشمزه است، بلکه بدون چربی است، طبخ آن آسان است و در حال تبدیل شدن به یک جایگزین محبوب برای دوستداران گوشت گاو است.

    وقتی گوشت شترمرغ خود را خریداری کردید، دقیقاً باید با آن چه کار کنید؟

    7 دستور پخت خوشمزه و آسان با گوشت شترمرغ

    1- دستور غذای کامل و آسان استیک شترمرغ

    شترمرغ بسیار شبیه به فیله گوشت گاو است. به خاطر بافت نرم و کم چرب بودن، بسیار سریع پخته می شود. در نهایت، به دلیل طعم تند و گوشتی، سراغ دستور پخت ساده استیک شترمرغ بروید.

    استیک را با سیر، فلفل سیاه، نمک دریا و روغن زیتون بمالید. چند ساعت در ماریناد ساده در یخچال قرار دهید.

    تابه خود را با مقداری روغن در آن گرم کنید و استیک را به مدت حدود 3 دقیقه در تابه در هر طرف قرار دهید. استیک به دلیل چربی کمتر ، سریع‌ تر از یک استیک گوشت گاو معمولی می‌پزد.

    آن را با همان دمایی که برای گوشت گاو ترجیح می دهید، با هر  سبزیجاتی که دوست دارید سرو کنید.

    2- گوشت شترمرغ رول شده با بیکن

    این یک تنوع در سه طعم کلاسیک است، به پیاز، هویج، تره فرنگی، آب گوشت گاو یا آبگوشت استخوان شترمرغ، رزماری تازه و آویشن نیاز خواهید داشت. فر با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید.

    گوشت را مزه دار کنید. گوشت شترمرغ را در بیکن بپیچید و در جای خود نگه دارید. آن را با سبزیجات در یک سینی بزرگ قرار دهید.

    گوشت را به مدت 15 دقیقه بپزید سپس 30 دقیقه دیگر دمای پخت را تا 80 درجه کاهش دهید. هنگامی که به اندازه ی دلخواه پخته شد، آن را از فر خارج کنید. روی آن را بپوشانید و بگذارید استراحت کند.

    آب گوشت های باقی مانده در ظرف را اضافه کنید و در حالی که گوشت در حال استراحت است روی اجاق بپزید. حرارت را اضافه کنید تا سس کم شود و به سلیقه شما غلیظ شود.

    3- طرز تهیه کوفته شتر مرغ و آلو

    این دستور، کوفته سوئدی را با سس آلو ترکیب می کند. برای این دستور علاوه بر گوشت چرخ کرده شترمرغ، به زیره، گشنیز، پاپریکا، جعفری، سیر، نمک، فلفل، آرد سوخاری و 2 عدد پیاز نیاز دارید.

    شما به آلو نیاز دارید. همه مواد به جز آلو را با هم مخلوط کنید. مخلوط را بصورت کوفته کوچک دربیاورید. آنها را در بشقاب قرار دهید و چند ساعت در یخچال بگذارید تا فرم بگیرند.

    آلو را با کمی آب به تابه اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا سس نسبتا غلیظی به دست بیاید. کوفته ها را در سس بدست آمده  قرار دهید تا حدود 20 دقیقه یا تا زمانی که به خوبی بپزند. حالا کوفته های شما آماده خوردن هستند.

    4- کوفته شترمرغ و کینوا

    این دستور پخت دقیقاً مانند دستور بالا عمل می کند. به جای آرد سوخاری یک فنجان کینوآ پخته شده بریزید. همچنین، گیاهان خود را با زنجبیل، سیر، چیلی تازه، کمی عسل و کاری جایگزین کنید.

    این دستور العمل حاوی مقدار زیادی پروتئین با چربی و کالری بسیار کم است. این غذا برای ورزشکاران یا هر کسی که سعی می کند از کربوهیدرات های ساده اجتناب کند، عالی است.

    5- کنوکی با راگوی شترمرغ

    این غذا در اصل یک دستور پخت خورش شترمرغ ایتالیایی است، این غذا ساده و دلچسب است. به گوشت شترمرغ چرخ شده، کرفس، هویج، پیاز، پوره گوجه فرنگی و ریحان نیاز دارید.

    پیاز، کرفس و هویج را ریز خرد کرده و در تابه تفت دهید. گوشت را سرخ کنید. آنقدر زمان دهید تا رنگ صورتی باقی نماند و به خوبی پخته شود.

    پوره گوجه فرنگی را به همراه کمی آب گرم اضافه کنید، مزه دار کنید و روی حرارت ملایم به مدت 45 دقیقه بجوشانید. برای داشتن راگوی تندتر آب بیشتری اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید تا به خوبی بجوشد. پس از اتمام، راگو را به گنوکی اضافه کنید و با ریحان سرو کنید.

    6- طرز تهیه گولش مجارستانی با گوشت شترمرغ

    این یک خورش شترمرغ فوق العاده با مواد اولیه جالب قدیمی است. با سرخ کردن گوشت چرخ کرده شترمرغ به همراه مقداری پیاز در یک قابلمه بزرگ روی اجاق شروع کنید.

    فلفل قرمز خرد شده و سیر و سپس گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی، پاپریکای و شیرین، پونه کوهی، پوست لیمو و مقداری آب گوشت گاو یا شترمرغ را اضافه کنید. آن را به جوش بیاورید، سپس حرارت را کم کنید و بگذارید حدود 1.5 ساعت در قابلمه دربسته بجوشد.

    تکه‌ های فلفل سبز را اضافه کنید کمی آب اضافه کنید تا بیشتر شبیه سوپ باشد.

    7- شترمرغ تاپ ناچوس

    این یک غذای فوق العاده و آسان برای پخت است که برای هر نوع مهمانی بسیار عالی است. فر را از قبل با دمای 180درجه سانتیگراد گرم کنید و کمی روغن داخل تابه مورد نظر خود بریزید. گوشت چرخ کرده شترمرغ را سرخ کنید. سپس پیاز را سرخ کنید تا طلایی رنگ شود.

    سیر، فلفل خرد شده و هر ادویه دلخواه را به ظرف اضافه کنید. تفت دهید، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید. مواد را به جوش بیاورید و سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید حدود 15 دقیقه بجوشد و سپس ذرت و لوبیای چشم بلبلی را اضافه کنید.

    تورتیلا را در ظرف سرو بریزید و سس را به آن اضافه کنید. مقدار زیادی پنیر رنده شده را روی سطح بپاشید. هنگامی که پنیر ذوب شد، با گشنیز تازه آن را تزیین کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0/5 (0 دیدگاه)
    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    سه × 5 =


    آخرین دستور پخت های کالی مگ


    دسته بندی مقالات کالی مگ


    آخرین پروژه ها

    WeCreativez WhatsApp Support
    برای ارتباط با واحد پشتیانی و فروش با ما در واتساپ در تماس باشید.
    ? ارتباط با ما در واتساپ