• مازندران، بابل شهرک صنعتی منصورکنده
  • 01132073285-8
  • 09112002311

فوائد خوردن ماهی که باید در دوران بارداری بدانید

فوائد خوردن ماهی که باید در دوران بارداری بدانید
  • برای مادران ، در دوران بارداری ، نه تنها زمانی که رشد جنین آغاز شده و برامدگی شکم شروع به ظاهر شدن می کند ، بلکه ارتباط ایجاد شده را نیز تجربه می کنند که فقط مادران و نوزادان می توانند آن را درک کنند.
    به همین دلیل است که در دوران بارداری ، مادر باید بهترین غذاهای ممکن مانند ماهی و میوه ها و سبزیجات تازه و … را بخورد ، بهترین موسیقی را بدون استرس گوش دهد و اطرافیانش او را دوست داشته باشند و به او محبت کنند.

    بهترین غذا در دوران بارداری

    وقتی نوبت به لیست بهترین غذاها برای مادران در دوران بارداری می رسد ، فهرست بسیار طولانی خواهد بود.
    ضروری است که مادران از تمام فواید رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات برای سلامتی استفاده کنند ، اما یک ماده غذایی نیز وجود دارد که مادران باید به طور روزانه داشته باشند زیرا این نوع غذا فواید زیادی هم برای مادر و هم برای نوزاد دارد.
    از فواید رژیم ماهی در دوران بارداری برای سلامتی چه می دانید؟ آیا می دانید چرا اروپاییان همیشه فرزندان باهوشی به دنیا می آورند؟ چرا اکثر ژاپنی ها اینقدر باهوش هستند؟ به این دلیل است که ماهی را به رژیم غذایی روزانه خود به خصوص در دوران بارداری اضافه می کنند.

     

    انواع ماهی های توصیه شده در دوران بارداری

    انواع زیادی ماهی وجود دارد اما مصرف همه آنها در دوران بارداری توصیه نمی شود. مصرف برخی از قسمت های ماهی نیز برای مادران باردار ممنوع است.

    برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ماهی هایی که برای بارداری مفید هستند ، لیست زیر ممکن است به سوال شما پاسخ دهد.

    •  سالمون
    •  تن
    • ساردین

    اینها سه ماهی برتر هستند که برای مادر در دوران بارداری توصیه می شود. یافتن این نوع  بسیار آسان است و سرشار از مواد مغذی است که فواید زیادی هم برای مادر و هم برای نوزاد دارد.

    در زیر لیستی از فواید مصرف ماهی در دوران بارداری است که باید بدانید.

    خواص ماهی برای زنان حامله

    فایده ی خوردن ماهی برای مادران در دوران بارداری:

    1- افزایش وزن را کنترل می کند

    در دوران بارداری به مادر توصیه می شود که همیشه اما در وعده های کوچک غذا بخورد. به عبارت دیگر ، خوردن میان وعده در دوران بارداری مشکلی ندارد ، اما اگر مراقب نباشید ، افزایش وزن مشکل دیگری است که باید با آن مواجه شوید.
    بنابراین ، به جای مصرف مواد غذایی ناسالم ، می توانید ماهی اضافه کنید تا به شما در کنترل افزایش وزن کمک کند.

     

    2- خطر ابتلا به دیابت بارداری را کاهش می دهد

    دیابت انواع زیادی دارد و دیابت بارداری یکی از انواعی است که تنها زنان در دوران بارداری به آن مبتلا می شوند.
    ماهی حاوی چربی های سالم مانند اسیدهای چرب امگا 3 است که می تواند با کنترل سطح قند خون به کاهش خطر ابتلا به دیابت بارداری کمک کند.

     

    3- تولید گلبول های قرمز خون را بهینه می کند

    ماهی منبع بسیار خوبی از مواد معدنی به ویژه آهن است که عملکرد برجسته ای برای بهینه سازی تولید گلبول های قرمز خون دارد. گلبول های قرمز برای رشد جنین و همچنین حفظ سلامت مادر در دوران بارداری ضروری هستند.

     

    4- اشتها را بهبود می بخشد

    تهوع صبح گاهی دلیلی برای از بین بردن اشتها است. مادر نباید به این دام بیفتد زیرا مهم است که نوزادان برای رشد در رحم چه مواد مغذی نیاز دارند و مادر باید مصرف کند. برای کمک به بهبود اشتها می توانید ماهی را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.
    علاوه بر این ، ماهی را می توان به روش های مختلف و بسیار خوشمزه پخت.

     

    5- منبع عالی چربی های سالم

    اگرچه چربی ارتباط تنگاتنگی با افزایش وزن و عادت ناسالم دارد ، اما همچنان چربی برای بدن انسان برای تولید انرژی ضروری است.
    در دوران بارداری ، مادران دچار خستگی می شوند و به راحتی خسته می شوند.
    مصرف منظم آن باعث می شود مادران بدون نگرانی از عوارض جانبی چربی های بیش از حد در بدن خود انرژی کافی داشته باشند.

     

    6- دارای پروتئین بالا

    از فواید پروتئین برای سلامتی چه می دانید؟ بدون پروتئین ، عضله جرم و قدرت خود را از دست می دهد. این یک دانش عمومی است که ماهی سرشار از پروتئین است و پروتئین در دوران بارداری برای مادران ضروری است.

     

    7- خطر افسردگی پس از زایمان را کاهش دهید

    برخی از مطالعات ثابت کرده اند که ارتباط قوی بین مصرف منظم ماهی با کاهش خطر افسردگی پس از زایمان وجود دارد ، زیرا ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که می تواند به کاهش علائم افسردگی کمک کند.

     

    فایده ی خوردن ماهی برای نوزادان در دوران جنینی:

    1- برای توسعه سیستم عصبی مفید است

    سه ماهه اول مهم ترین زمان برای جنین است. در این مدت مغز و سیستم عصبی در حال توسعه هستند.
    مصرف غذاهای غنی از امگا 3 و اسید فولیک به شدت توصیه می شود و ماهی از جمله غذاهایی است که توصیه می شود در این دوران مصرف کنید.

     

    2- عالی برای مغز

    دلیل اینکه مزایای سلامتی روغن ماهی امگا 3 برای نوزادان مفید است این است که برای مغز بسیار عالی است. این می تواند به بهینه سازی رشد مغز کمک کند زیرا نوزادان هنوز در رحم هستند.

     

    3- خطر تولد نوزاد با نقص مادرزادی را کاهش می دهد

    نقص مادرزادی ، سقط جنین و زایمان زودرس مواردی هستند که باید از آنها اجتناب کرد. مصرف ماهی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 می تواند به کاهش خطر کمک کند.

     

    4- ضریب هوشی را بهبود می بخشد

    اگرچه برخی مطالعات وجود دارد که ارتباط مستقیمی بین مادران مصرف کننده ماهی با بهبود ضریب هوشی بچه ها مشاهده نمی شود ، اما مطالعات بیشتر نتیجه قابل توجهی را نشان می دهد که مادرانی که به طور منظم ماهی مصرف می کنند احتمالاً کودکان باهوش تر و بالاتری دارند.

     

    5- برای رشد شناختی خوب است

    نه تنها رشد سیستم عصبی و مغز ، بلکه رشد شناختی نیز باید دغدغه اصلی والدین باشد. مصرف منظم ماهی برای رشد شناختی کودکان نیز مفید است.

     

    هشدارهای مصرف ماهی در دوران بارداری

    اگرچه فواید زیادی برای سلامتی ماهی در دوران بارداری وجود دارد ، اما برخی از احتیاط‌ ها وجود دارد که باید به آن توجه کنید ، زیرا ماهی در برابر آلودگی جیوه آسیب‌ پذیر است. بنابراین ، برای ایمن بودن ، یادگیری نکات احتیاطی زیر ممکن است جان افراد زیادی را نجات دهد.

    ماهی هایی با کمترین میزان آلودگی جیوه مانند سالمون و ساردین را انتخاب کنید و از ماهی هایی در سطح بالاتر یا شکارچی مانند کوسه اجتناب کنید زیرا خطر آلودگی به جیوه بیشتر است.

    احتمالاً اجتناب از جیوه غیرممکن است ، به همین دلیل است که مصرف آن در مقادیر متوسط ​​به شدت توصیه می شود ؛ زیرا جیوه در صورت وارد شدن به بدن انسان با دوز بالا می تواند مشکلات اساسی در رشد ذهنی و مغزی ایجاد کند.

    برخی از مطالعات همچنین به ارتباط بین جیوه و برخی مشکلات قلبی در کودکان در دوران رشد پی بردند.

    از واکنش آلرژیکی که ممکن است پس از مصرف برخی از انواع ماهی متحمل شوید ، آگاه باشید. هنگامی که واکنش ها ظاهر شد بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

    بهتر است ماهی را فقط از عرضه کننده ی مطمئن در بازار خریداری کنید و حتما تازه بخرید. اگر یافتن تازه ی آن دشوار است ، می توانید کنسرو ماهی و ماهی شور را به عنوان بهترین راه حل جایگزین انتخاب کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای
    0/5 (0 دیدگاه)
    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    هجده − 16 =


    آخرین دستور پخت های کالی مگ


    دسته بندی مقالات کالی مگ


    آخرین پروژه ها

    WeCreativez WhatsApp Support
    برای ارتباط با واحد پشتیانی و فروش با ما در واتساپ در تماس باشید.
    ? ارتباط با ما در واتساپ